خدمات تزریق فیلر و بوتاکس

خدمات تزریق فیلر و بوتاکس

فیلر چیست؟

فیلر یا پرکننده های تزریقی، پرکننده های بافت نرم هستند که به پوست تزریق می شوند تا حجم از دست رفته را باز گردانند، خطوط و چین و چروک های عمیق را برطرف کنند و برجستگی های طبیعی صورت را افزایش دهند.

امروزه به دلیل صرفه اقتصادی تزریق فیلر و زمان کم بهبودی، این روش به طور پیوسته در حال افزایش است و جایگزین جراحی های تهاجمی با زمان بهبودی طولانی شده است. فیلرهای تزریقی از مواد طبیعی یا مصنوعی تشکیل می شوند و به طور مستقیم به عمق خاصی از پوست تزریق می شوند ، تا چروک ها را پر و برطرف کرده و یا به برخی نقاط پوست حجم بدهند.

به فیلر ها به دلیل بافت ژله ای مانند، ژل هم گفته می شود و برای حجم دادن به شیارهای عمیق شده پوست، چروک‌ها، برجسته کردن لب‌ها و گونه‌ها، پر کردن جای جوشها و لیفتینگ پوست به کار می‌روند. همه افراد وقتی از سن سی سالگی عبور میکنند، به صورت محسوس متوجه روند پیری پوست و نشانه های آن می شوند و نگرانی از چروک شدن پوست و شیارهای ایجاد شده روی پوست و دقت کردن به چروک های پوست آغاز می شود. هرچند ژنتیک و سبک زندگی افراد نقش مهمی درباره سرعت و میران بروز پیر شدن پوست دارد، اما امروزه می توان برای کاهش  و جلوگیری از پیر شدن و افتادگی سریع پوست ، از فیلرها استفاده کرد.

جنس فیلر

فیلر ها اکثرا از هیالورونیک اسید که به اختصار HA، هیالورونان یا هیالورونیت نیز نامیده می‌شود، ساخته می شوند. هیالورونیک اسید ترکیبی طبیعی است که در پوست یافت می‌شود و عملکردهای بسیاری دارد؛ مانند حفظ رطوبت، انعطاف پذیری، کمک به بافت برای ترمیم، حفظ عوامل پوست مانند کلاژن و الاستین، و کمک به ایجاد مانعی حفاظتی در برابر میکروارگانیسم‌ها. هیالورونیک اسید یک ماده طبیعی است که در بدن موجود می باشد ولی بر اثر گذر زمان و همراه با افزایش سن میزان آن در بدن کاهش می یابد و باعث افتادگی پوست و کاهش حجم نقاط مختلف بدن به ویژه صورت می شود.

کاربرد فیلر

تزریق فیلر برای رفع چروک های سطحی تا عمیق و فرورفتگی های پوست کاربرد دارد ازجمله:

– خط خنده و چروک دور لب

– خطوط اخم ، گودی زیر چشم و چروک های دور چشم

– اصلاح فرم بینی و فرم صورت، زاویه سازی فک و فرم دادن به چانه

– پر کردن و جوانسازی پوست دست برای افراد مسن

– و…

انواع فیلر

فیلرها به سه نوع تقسیم می شوند: موقتی، نیمه دائمی و دائمی

1- فیلرهای موقتی: فیلرهای موقتی برای برجسته کردن لب، برجسته کردن گونه و از بین بردن چروک های پوست استفاده می شوند. این نوع از فیلرها به دو گروه تقسیم می شوند:
ساخته شده از کلاژن و ساخته شده از اسید هیالورونیک
اکثر فیلرهای موقتی موجود در بازار بر پایه اسید هیالورونیک ساخته شده اند. این ماده یک ماده طبیعی از جنس مواد موجود در بدن می باشد که بر اثر گذر زمان و همراه با افزایش سن میزان آن در بدن کاهش می یابد. تزریق فیلر های موقتی برای برجسته سازی گونه و لب و یا اصلاح تغییرات ناشی از افزایش سن مانند چروک های پوست، نتایجی بسیار طبیعی را ایجاد می کند. اغلب این نوع از فیلرها دارای ماندگاری 6 تا 12 ماه هستند.

2- فیلرهای نیمه دائمی: برای پرکردن خطوط عمیق تر صورت استفاده می شوند.فیلر های نیمه دائمی از پرکننده های نسج نرم برای درمان خطوط عمیق تر صورت استفاده می شوند و از آنجا که ماهیت نیمه دائمی دارند ممکن است در هفته ها پس از تزریق اولیه فیلر نیازمند روتوش یا اضافه کردن کمی دیگر از آن باشیم. فیلر های نیمه دائمی باعث تحریک بافت سازی می شوند و پس از مدتی اثرات خود را نشان می دهند .معمولاً طول اثری حدود ۱٫۵ سال دارند اما می توانند ایجاد گلوله های زیر پوستی کنند.

3- فیلرهای دائمی: تا کنون فیلر های پرکننده دائمی تولید نشده است که فاقد عارضه باشد و تمامی فیلر های پرکننده های دائمی فرد مورد استفاده را در معرض خطراتی چون جابه جایی داروقرار می دهند. حتی در صورت تخلیه فیلر دائمی توسط پزشک ، پوست دچار پستی و بلندی و حالت غیر یکنواخت می شود . و این یکی از مهمترین عواض تزریق فیلر می باشد. باید به یاد داشته باشیم و بپذیریم که با افزایش سن به تدریج برخی بافت ها تحلیل رفته و برخی از نواحی صورت دچار افتادگی می گردند وتزریق فیلر در جای مناسبی قرار نخواهد گرفت. 

تزریق فیلر برای چه افرادی مناسب نیست؟

تزریق ژل روشی ایمن و کم عوارض می باشد که باعث شده همه افراد بتوانند از آن استفاده کنند ، اما برای افراد زیر توصیه نمی شود و باید قبل از تزریق با پزشک خود مشورت کنند:

 – زنان باردار یا شیرده

– افرادی که سابقه بیماری های خود ایمنی همچون آسم و آلرژی دارند

– افراد مبتلا به دیابت که از انسولین استفاده می کنند

– افراد دارای بیماری های خود ایمنی شدید مانند لوپوس و روماتیسم و سندرم نفروتیک

– افرادی با سابقه سکته قلبی 

– افرادی که از داروی آسپیرین یا وارفارین استفاده می کنند

-سابقه خون لخته شده و ترومبوز وریدهای عمقی

-افرادی که به خاطر بیماری قلبی از داروهای مختلف استفاده می کنند

-افراد با سابقه سکته مغزی

عوارض تزریق فیلر

عوارض ناشی از ژل های تزریقی کاملا بستگی به نوع ژل دارد. ژل هایی خوب هستند که نخست بدن به آنها واکنش ندهد و بعد به مرور زمان قوام و شکل خود را زیر پوست محل تزریق از دست ندهند. مثلا ژل هایی وجود دارند که بعد از تزریق تا چند ماه هیچ مشکلی ندارند ولی بعد از چند سال گلوله گلوله می شوند و در این صورت تخلیه آنها از پوست هم بسیار مشکل است لذا مراجعه کننده باید از نوع و برند ژل و اصالت آن مطمئن شود. استفاده از ژل های تقلبی و بی کیفیت ممکن است باعث عفونت، فیبروز ، نکروز و… گردد

البته عوارضی هم وجود دارد که ربطی به کیفیت بد آن ژل تزریقی ندارد بلکه به علت تکنیک غلط تزریق است. مثلا اگر موضع خوب ضد عفونی نشود و شرایط تزریق استریل رعایت نشود در محل تزریق ممکن است عفونت ایجاد شود که البته در این موارد می توان با درمان مناسب ضد میکروبی مشکل را حل کرد. البته در بعضی موارد عوارض جزئی کوتاه مدتی در ۲ تا ۳ روز اول تزریق نیز به وجود می آید مثل تورم و التهاب محل تزریق یا حتی کبودی و خون مردگی که بعد از چند روز خوب می شود.

تفاوت بوتاکس و فیلر

تفاوت بوتاکس و فیلر را میتوانید در عکس زیر مشاهده نمایید.

افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان